Gyakran Ismételt Kérdések


Mit hozzak magammal a kezelésre?

Az biztos, hogy váltóruha nem kell, az Osteoterápia ugyanis nem masszázskezelés. Úgy készüljön, hogy feszélyezettség nélkül derékig le tudjon vetkõzni, és a gerinc látható legyen. (Magyarán a hölgyeken melltartó legyen, ne body vagy egybe ruha) Mindemellett az eddigi leleteit - fõleg a röntgen, a CT, vagyMRI felvételeket. (Tudom, általában nem szokták kiadni egyéb indokok alapján, de a jog szerint: "minden lelet a beteg tulajdona, azt számára kérés nélkül ki kell szolgáltatni")

Mennyibe kerül az elsõ kezelés?

Nálam mindegyik kezelésnek ugyanannyi a díja, hisz mindegyik alkalommal diagnosztikával kezdünk, csak az után kerül sor a tényleges, személyre szabott terápiára.

Fájdalmas-e a kezelés?

Hááát, úgy is meg lehet csinálni. Általában nagyobb a félelem, mint a tényleges fájdalom. A terápia alapszabálya, hogy a fájdalommal ellentétes irányba dolgozunk, vagyis a fájdalmat leginkább maga a paciens generálja a félelem általi ellentartásával. De ez csak az első kezelések procedúrája, a többinél már általában nincs ilyen probléma.

Hányszor kell ismételni a kezeléseket?

Ez minden esetben attól függ, hogy az illetõ hogy érzi magát, valamint szervezetének diagnosztikai állapota mutatja meg. Vagyis teljesen meghatározhatatlan az elsõ alkalommal. Azt lehet mondani, hogy átlag 3-4 kezelés elegendõ szokott lenni a panaszmentesség eléréséhez, de nem ritka, hogy 6-8 alkalom kell hozzá.

Voltam már csontkovácsnál, mi a különbség?

Szinte minden. Figyelembe véve azt a tényt, hogy Magyarországon a manuális terápiák oktatása gyerekcipõben jár a külföldi, önálló egyetemi képzésekhez képest, elmondhatjuk, hogy nálunk nagyon kevés az e téren valóban képzett szakember. (Az egy-két hétvégés tanfolyamokon képzett  "csontkovácsokról" ne is beszéljünk, akik munkásságának köszönhetõen ez a gyógyászati módszer ledegradálódott Magyarországon, ahogy maga a csontkovács szó is) Bár több csontkovács irányzat is létezik, mindegyikben az a közös, hogy "bár felhasználja az akadémiai orvoslás ismereteit" sajátos szemlélettel, információkkal rendelkezik a gyógyászat minden területén. Sajátos a diagnosztika, a röntgenkép kiértékelése, a pacienshez való hozzáállás, a terápiás megoldások, stb. Ez azt is jelenti, hogy lehet valaki kiváló szakorvos, de koránt sem biztos, hogy mint csontkovács, értékelhetõ.

Ha nem hiszek a módszerben, akkor érdemes-e eljönnöm?

Ez nem hit kérdése. Ha már eljött, az azt jelenti, hogy hisz a saját gyógyulásában. Itt nem kell hinni sem az Istenben, sem a módszerben, sem bennem, mint kizárólagos gyógyítójában. Ha hiszi ha nem, akkor is tudom kezelni, a szervezete meg hit nélkül is képes regenerálódni ez esetben, ez számtalanszor bebizonyosodott már. Higgyen a saját tapasztalatában.

Mit tehetek, vagy nem tehetek a kezelés után?

Kezelés után átlag 2 napig célszerű; úgymond békén hagyni a szervezetet. Ennyi idõ kell ugyanis ahhoz, hogy a megváltozott statikához igazodni tudjon. Vegyük figyelembe, hogy maga a kezelés, viszonyítva az eddig eltelt fájdalmas idõszakhoz képest, nagyon gyors változást idéz elõ a szervezetben. A kezelés utáni napon kialakulhatnak un. vándorfájdalmak, amik a test önkorrekcióját jelzik. Ezek kb. 2 napig tartanak, aztán normalizálódik a test működése. Vagyis kezelés után kerülendõ a nagy erõkifejtés, hosszantartó ülés, hirtelen mozdulat, nehezebb tárgyak emelése, cipekedés. A könnyed séta, átmozgató torna, esetenként az ágynyugalom, viszont javítja a helyzetet.

A kezelés után régebbi, már elmúlt tünetek jöttek vissza. Mi történt?

Egy kínai mondás szerint: "egy betegség leginkább azon az úton távozik, amelyiken bement". Sokszor elõfordul ez a jelenség, fõleg régebb óta fennálló problémák esetén. Ilyen esetben nem kell megijedni, nem állapotrosszabbodást jelent, valamint nem tart tovább átlag 4-5 napnál.

Sporttal megszüntethetõk-e az izületi elakadások?

Mivel az elakadás az izület passzív mozgásterjedelmében alakul ki, ezért aktív izommunkával, tornával nem szüntethetõ meg. Sokszor maga a sporttevékenység okozza egy, vagy több izület elakadását! (Létezik persze un. spontán kimozdulás) Mindemellett mindenféleképp javasolt a torna, mivel jelentõs fájdalomcsillapítás és mozgásjavulás érhetõ el vele, és még egy fontos momentum: általa javul a szervezet öngyógyító képessége, ezért sokkal kevesebbszer kell találkoznunk kezelés végett.